MED ET 6 UKERS TRENINGSPROGRAM VIL DU: 

A7406F3A-CDC7-4C4E-9352-7D4565869147.JPG

LÆRE HVORDAN DU KAN BLI RASKERE OG 
STERKERE PÅ BANEN!

FÅ NYE ØKTER HVER UKE, I GYMMEN OG PÅ FELTET, TILPASSET DEG. 

FÅ DOKUMENTERTE OG EFFEKTIVE TRENINGSMETODER

LÆRE OM RESTITUSJON OG HVORDAN DU KAN FOREBYGGE SKADER

FÅ VIDEO AV ALLE ØVELSER I EGEN APP. HER KAN DU CHATTE MED DIN TRENER.

Alt for 1500 kr 

NÅ 750 kr - Black week

TA STORE STEG FYSISK (OM DU FØLGER PROGRAMMET SLAVISK)

DU FÅR OGSÅ MED ET HJEMMETRENINGS- PROGRAM. RÅD OM ERNÆRING OG MÅLVAKTSPROGRAM

vipps.png
paypal.png

SE HVA ANDRE SIER OM PROGRAMMET

IMG_3586.jpg
IMG_3599.jpg
Thea.jpg
IMG_3601.jpg
IMG_3587.jpg

SLIK FUNGERER DET 

1

REGISTRERING

Du kan betale med Vipps eller PayPal. 

2

LOGG PÅ APP; FYLL UT SKJEMA

Etter betalingen får du en velkomstmail fra oss, dette kan ta 1-2 dager. Sørg for å sjekke søppelposten din om du ikke har fått noe. I denne mailen får du informasjon om hvordan du logger inn i appen - her ligger treningsprogrammet ditt. I appen fyller du også ut et skjema med informasjon vi trenger for å skreddersy treningsprogrammet, alt etter  ditt utgangspunkt, preferanser og målsetning. 

3

UKENTLIG DIALOG

Vi sender deg ukentlig evaluering, informasjon og fagstoff over din app og mail. Du kan chatte eller maile oss så ofte du ønsker. 

4

EVALUERING OG VEIEN VIDERE

Du kan fortsette med andre treningsprogram, fortsette med det du allerede har eller følge planen din på egenhånd. Etter endt periode kan du kontakte coachen din for et oppfølgingstilbud. 

Speed_handball.JPG

HURTIGHET - Bli en rask og kraftfull håndballspiller

I dagens håndball er egenskaper som kraft, styrke og hurtighet nesten avgjørende for om du vil lykkes på høyt nivå eller ikke. Målet med dette programmet er å gjøre deg til en bedre håndballspiller enn du var i går.

Håndball som idrett karakteriseres av hyppige og raske retningsforandringer, høyintensitets løp/spurt, finter, hopp, hyppig kontakt mellom motstandere og repetitive harde kast. Spillet går raskt og veksler mellom angrep og forsvar og perioder med raske sprinter.

I dette programmet får du 2 økter pr uke over 6 uker. En styrkeøkt på treningssenter og en løpsøkt i hall eller annet egnet sted. Dette kommer i tillegg til din håndballtrening.

VIL DU VITE HVA PROGRAMMET INNEHOLDER? 

Handball engelsk_treningsprogram.jpg
Mobil.png

Dette er et 6 ukers langt treningsprogram, designet til håndballspillere for å øke      styrke, hurtighet, utholdenhet og eksplosivitet. 

Programmet inneholder alle de fysiske egenskapene du trenger i håndball. Du vil få nye økter hver uke og vi vil fortelle deg akkurat hva du skal gjøre. I appen er det video og beskrivelse av alle øvelser, hvor mange repetisjoner og serier du skal gjøre. Har du en spesifikk egenskap du ønsker å utvikle vil du få et ekstra treningsprogram for akkurat dette. 

Programmet er testet ut av mange, vi vet det fungerer om du legger inn hardt arbeid og innsats!

Strength_handball.JPG

STYRKETRENING

Med bedre styrke og kraft vil du kunne løpe raskere, hoppe høyere, stoppe og endre retning  raskere, finte bedre og kaste og takle hardere. Sterkere spillere unngår i mindre grad  fall i prestasjon utover i omgangene og kampen, og henter seg også inn raskere etter kamp og føler seg mindre slitne. Siden de restituerer raskere er det ingen overraskelse at styrketrening også har en skadeforebyggende effekt.

Med Håndballfysio vil du lære om fordelene med styrketrening for håndballspillere, hvordan styrketrening gjøres håndballspesifikt, hvorfor styrketrening er viktig for å forebygge skader og få forslag til hvordan en ukeplan kan se ut.

I dette programmet får du 3 økter pr uke i 6 uker.  Øktene inkluderer styrketrening i form av hypertrofi, maks styrke og eksplosiv styrke samt core trening. Dette kommer i tillegg til din håndballtrening.

Endurance_handball.JPG

FÅ BEDRE UTHOLDENHET

 

Få bedre utholdenhet, øk prestasjonen din på banen!

 

Vi skal hjelpe deg med å systematisere løpingen din slik at du fra i dag vil bli en bedre trent håndballspiller enn du var i går. Det er fire hovedmål med dette programmet og du kan forvente forbedring i alle disse:

1) Øke den håndballspesifikke fysiske kapasiteten slik at du presterer bedre i kamp. Du vil kunne gjøre flere og lengre høyhastighetsløp og sprinter.

2) Orke så mye at du klarer å gjøre gode tekniske og taktiske valg gjennom hele kampen.

3) Mestre alle de fysiske kravene en kamp og din posisjon stiller.

4) Muligens redusere skaderisikoen

Coretraining_handball.JPG

COREPROGRAM
 

Dette programmet vil gjøre deg mer kroppsbevisst ved å trene den dype stabiliseringsmuskulaturen (core) og gjøre deg bedre til å koble sammen og fordele kreftene dine mellom overkropp og underkropp.

God corekontroll vil gjøre at kraftoverføring mellom over og underkropp optimaliseres. Dette er spesielt viktig i håndball for å få best mulig kunne gjøre raske retningsforandringer, spurte, finte, hoppe, takle i forsvar og skyte så hardt som mulig.

Vi trener core også ved mer tradisjonell styrketrening, og det er derfor viktig at coretrening ikke går på bekostning av tradisjonell styrketrening. Det er viktig å vite hvilke krav håndball stiller til utøveren slik at coreøvelsene velges med omhu, at de er idrettsspesifikke og tilfører verdi i stedet for å virke negativt inn på utøverens totalbelastning eller gå på bekostning av viktigere øvelser.

Recovery_handball.JPG

FÅ EN INNFØRING I HVORDAN MAN RESTITUERER OPTIMALT

Restitusjon i idrettssammenheng består av mange komponenter, men enkelt sagt betyr kroppens evne til reparasjon og gjenoppbygging. Vi ønsker å få kroppen tilbake til ”normalen”.

Kroppen vår består av mange fysiologiske systemer som blir påvirket av trening og kroppen styrer i stor grad disse systemene selv. Men vi kan være med å påvirke noen av de ved blant annet å sørge for god ernæring, god væskebalanse og nok hvile etter trening. Dette vil gjøre restitusjonen så rask og optimal som mulig.

OVERVÅKING AV TRENINGSBELASTNING

 

Det er viktig å ha en måte å overvåke treningsbelastningen din på gjennom hele sesongen. Ved å gjøre dette vil du kunne dokumentere fremgangen din, men også se når du trenger å legge inn mer hvile, når du muligens har høyere risiko for skade eller trenger noe variasjon i treningen din.

 

Trainingathome_handball.JPG

HJEMMETRENING

Har du ikke mulighet til å trene på treningsstudio eller med laget ditt? Her får du et treningsprogram som hjelper deg å utvikle de fysiske egenskapene du trenger på fotballbanen. Programmet består av en blanding av styrke-, utholdenhet, core og hurtighetstrening. Alt du trenger av utstyr er en lang strikk. Vi tilpasser programmet til ditt ferdighetsnivå og målsetninger!

Nutrition_handball.JPG

IDRETT- OG PRESTASJONSERNÆRING

God energibalanse er viktig som idrettsutøver, at regnskapet mellom energi inn - energi ut er riktig. Når vi trener brytes kroppen ned, da må vi gi den påfyll i form av nok mat og drikke for å få ønsket treningseffekt. Vi trenger nok og riktig næring til selve treningsarbeidet, men også for å hente oss inn mellom øktene og restituere kroppen. Kostholdet ditt er derfor like viktig som selve treningen, og bidrar til at kroppen kan tåle mye og hard belastning over lang tid. Et tilstrekkelig kosthold bidrar også til god vekst, utvikling og helse, - tre viktige faktorer for unge utøvere med høye ambisjoner i sin idrett! 


OBS! Programmet inneholder ikke spesifikke kostholdsplaner. Dette må tilpasses individuelt av noen som kjenner deg godt. 

Goalkeeper_handball.JPG

MÅLVAKT

 

 Vi skal hjelpe deg med å bli en bedre målvakt!

 

I forhold til utespillere, utsettes målvakter kardiorespiratoriske system for lite stress i kamp. Generelt sett vil da utholdenhet og løpshastighet ha mindre å si for målvakter sammenlignet med utespillere. Siden målvakter har veldig forskjellige fysiske krav, bør det også trenes noe forskjellig og mer spesifikt for rollen.

Dette 4 ukersprogrammet består av 4 økter pr uke: Styrke, fotarbeid, hurtighet og skadeforebyggende trening spesifikt for "målvaktsalbue".

APP

Mobilapp til Android/IOS - TA MED PROGRAMMET PÅ TRENING

DSC_4356_2 m skjermbilde.jpg

TRENINGSPROGRAMMET DITT I APPEN

LOGGFØRING AV TRENINGEN

CHAT MED COACHEN DIN

VIDEO AV ALLE ØVELSER

GRAFER AV FRAMGANGEN DIN

FIT-BIT INTEGRASJON

Pluss mye mer...

HER ER ALT DU FÅR

Handball engelsk_treningsprogram.jpg
Nutrition_handball.JPG
Mobil.png
Trainingathome_handball.JPG
Goalkeeper_handball.JPG
vipps.png
paypal.png

Alt for 1500 kr 

NÅ 750 kr - Black week