IDRETT- OG PRESTASJONSERNÆRING

 

God energibalanse er viktig som idrettsutøver, at regnskapet mellom energi inn - energi ut er riktig. Når vi trener brytes kroppen ned, da må vi gi den påfyll i form av nok mat og drikke for å få ønsket treningseffekt. Vi trenger nok og riktig næring til selve treningsarbeidet, men også for å hente oss inn mellom øktene og restituere kroppen. Kostholdet ditt er derfor like viktig som selve treningen, og bidrar til at kroppen kan tåle mye og hard belastning over lang tid. Et tilstrekkelig kosthold bidrar også til god vekst, utvikling og helse, - tre viktige faktorer for unge utøvere med høye ambisjoner i sin idrett! 

 

HVILKET KOSTHOLD PASSER FOR MEG?

 

Gjennom Håndballfysio kan du få individuell veiledning til å finne ut hvordan du best kan tilpasse ditt kosthold basert på din treningshverdag.

Hvor mye mat og drikke? Hva skal jeg spise? Når skal jeg spise og hvor ofte?

Trenger jeg kosttilskudd? Hva med matvareallergier og intoleranser?

Hva hvis jeg er kresen og lite kreativ?

 

Synes du kosthold kan være utfordrende å få til på egen hånd? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

For å finne ut hvor mange kalorier du forbrenner daglig og hvilken kostholdsplan du skal velge:
--> gå inn på https://nutritiondata.self.com/tools/calories-burned 

--> Fyll ut skjema på nettsiden. 
--> Få svaret på hvor mange kalorier du forbrenner hver dag. 

Du kan velge mellom 4 pakker: 
- Kostholdsplan 2500 kcal

- Kostholdsplan 3000 kcal

- Kostholdsplan 3500 kcal

- Individuelt tilpasset kostholdsplan

Image by Dan Gold

ERNÆRING- Individuelt tilpasset

4 uker individuell oppfølging

Skreddersydd pakkeløsning

En førstegangskonsultasjon (60 min) 

En oppfølgingssamtale (30 minutter)

Individuelt tilpasset kostholdsstrategi

Hva du bør spise før, under og etter kamp

Tilgang på online kostholdsregistrering i app

Tilbakemeldinger på inntaket ditt

Kr 4500