top of page

Få innføring i hvordan du restituerer optimalt

Restitusjon i idrettssammenheng består av mange komponenter, men enkelt sagt betyr kroppens evne til reparasjon og gjenoppbygging. Vi ønsker å få kroppen tilbake til ”normalen”.

Kroppen vår består av mange fysiologiske systemer som blir påvirket av trening og kroppen styrer i stor grad disse systemene selv. Men vi kan være med å påvirke noen av de ved blant annet å sørge for god ernæring, god væskebalanse og nok hvile etter trening. Dette vil gjøre restitusjonen så rask og optimal som mulig.

Overvåking av treningsbelastning

 

Det er viktig å ha en måte å overvåke treningsbelastningen din på gjennom hele sesongen. Ved å gjøre dette vil du kunne dokumentere fremgangen din, men også se når du trenger å legge inn mer hvile, når du muligens har høyere risiko for skade eller trenger noe variasjon i treningen din.

 

Kontakt oss for å få dette helt gratis!

Skjermbilde 2020-05-31 kl. 20.52.01.png

BELASTNING +
RESTITUSJON

Les og lær om restitusjon

Praktiske tips om hvordan du bør restituere

Få excel dokument hvor du kan registrere belastningen din. 

Personling iOS/Android app: 
> Ta med deg treningen der du der
> Alle planer tilgjengelig i appen
> Videodemonstrasjon av øvelser

> Chat med treneren din

> Loggfør treningen din
> Ukesrapportering

> Grafisk fremstilling av fremgang og treningsprogresjon

bottom of page